//Mistletoe
Disclaimer

hye , my name nur afiqah bt mohd jafri . sweet six teen . love 2 edit blog n surfing internet . hepy know you all :)
     


Tagboard
YOUR SHOUTMIX AT HERE < 3. Save.>
Links

? Suhaila Roslan
? ............
? ............
? ............
? ............
? ............


Thanks
Skin by Little Miss //Suhaila Roslan
tengss sayangss :)
Friday, April 6, 2012 | 9:16 PM | 0 gossip
hye , da lme kn fiqah x cite kt sni . huhu , sbnanya 2 , 3 hari fiqah sdih ckit la coz kwan yg fiqah cyg da pndah kt ipoh . tnggal la sy nie srang2 . huhuhu  :'( :( .
humm , nme kwan fiqah 2 ke ? o0wh , name dy NUR LAILA ADIRA BT RIZALMAN  . fiqah start kwan ngn dy mse form 2 . da 2 taun kmi kawan tngk2 dy kna pndah ikt ayah dy . 
nie last adiah dy bg . n bnde yg pling dy cyg . laila , fiqah jnji akn jge adiah yg awk bg 2 okay ! stiap mse kmi ad sekali . huhu  



haa . ni la adiah yg dy bg . name bnde nie bery2 . hehe . n0mey x ? sygku laila sy jnji ea ngn awk sy akn jge ptung nie leklok . huhu . klou sye rindu sy akn pluk ptung ni okay ! 
ermm . nnti ad mse awk dtg snie ea , ley kite jme lag tw ! <3
okay laa SAYA SAYANG AWAK SANGAT-II LA  . <3 <3 <3 
oke . bubye ! ! !  :'(

miss you
Monday, April 2, 2012 | 10:01 PM | 0 gossip
hye2 n hello . humm sbenanya i miss someone one laa . huhu  :( , tap x twu la dye 2 miss kite ke x kn . hope dy pn same laa . RINDU gile2 da nie . hehe sorie melebih la plak kn . humm . . 
alolo skrang nie kn fiqah tngah sedih laa . #mesti korang kate eh dye nie nak sedih-II knape plak kan ? humm , sbnanye sy sdih sbb lg 4 hari je lagi kwan sy nk tnggalkan sye . huhu  :( :'( . haa la dy kna pndah . . dy kna ikut ayah dy pg sne . nnti klou dy pg kmi nk dduk ngn sape ? nk rehat ngn sape? nk blik ngn sape ? nk sembang ngn sape ? nk pg tandas ngn sape ? alllaaaaa bnyak lagi laa . humm , 2 la tnga sedih nie . 
alaa dah laa mlas nk cita lagi , tngah sedihh nie . nnti ad mse fiqah citaa lagi k ! huhu  bubye ! ! :(

buah-buah cinta :)
| 4:40 PM | 0 gossip

SAMA baiknya dengan sayur-sayuran, buah-buahan juga membawa banyak kebaikan kepada tubuh manusia. Selain memberi pelbagai sumber mineral untuk kesihatan ,  buah-buahan boleh menaikkan rangsangan dan menyemarakkan kasih sayang terhadap pasangan.
Oleh sebab itu, buahan-buahan seperti strawberi dan epal antara buah yang dihubungkan dengan rasa cinta pasangan. Tidak hairan apabila strawberi bersama coklat menjadi antara menu popular untuk pasangan kekasih.
Ini diakui pakar pemakanan Indra Balaratnam, yang memberitahu sesetengah jenis buah-buahan boleh menghidupkan imaginasi dan menyemarakkan keintiman antara pasangan.


Pisang contohnya, kaya dengan vitamin B yang mampu meningkatkan metabolisme dan tenaga, sekali gusmenguatkan nafsu seseorang

“Bagi penggemar pisang, memakannya setiap hari selain baik untuk kulit juga mampu menaikkan rasa cinta pasangan. Apa kata anda cuba rasai kelazatan pisang bersama aiskrim, krim putar dan sedikit sos coklat sebagai manisan, kemudian kongsi bersama pasangan tersayang. Pasti anda akan dapat rasai perbezaannya,” kata Indra.

Selain itu anggur, berdasarkan mitos, adalah buah yang dikaitkan dengan kesuburan manusia. Strawberi pula sejak sekian lama dianggap buah yang sangat ‘seksi’ kerana warnanya yang merah menyala dan isinya yang lazat dan berair. Ia kaya vitamin C, menjadikannya makanan berkhasiat untuk menambah kesuburan.

“Sebab itu hidangan strawberi dengan aiskrim akan menjadikan suasana lebih romantik manakala strawberi yang dicicah bersama coklat cair menjadikan manisan lebih lazat serta mempengaruhi rasa cinta kepada pasangan,” katanya.

Selain itu, masyarakat di Peru percaya avokado yang kaya dengan vitamin B6, membantu mengurangkan tekanan dan menjadi sebahagian daripada pengeluaran hormon testosterone.

Sebagai sajian pengikat kasih sayang, avokado boleh digunakan dalam banyak jenis masakan. Buahnya boleh dimasak puri untuk dijadikan kuah guacamole atau digaul bersama jagung manis untuk dijadikan snek sebelum tidur. Antara buah-buahan lain yang mampu meningkatkan rasa sayang dan cinta kepada pasangan ialah:


Tembikai 

Pakar penyelidik mendapati likopena, beta karotena dan antioksidan dalam buah tembikai mempunyai keupayaan untuk mengendurkan saluran darah seterusnya meningkatkan keinginan seks. Selain dibuat jus, tembikai boleh menghidupkan suasana percutian di pulau tropika yang indah jika dijadikan hidangan moktel. 


Buah Tin 

Bagi pasangan kekasih, bentuk dan rasa buah tin yang manis dapat menyemarakkan perasaan dan keintiman pasangan. Daripada segi pemakanan, buah tin kaya dengan asid amino yang membentuk hormon seksual. 


Betik 

Betik sering dianggap erotik dalam budaya masyarakat Barat. Selain kaya antioksidan dan vitamin C, betik menjadi sumber yang baik untuk meningkatkan kesuburan wanita. Sebagai buah serba guna, betik muda boleh dibuat kerabu atau salad untuk sajian romantik, betik masak pula lazat dimakan begitu saja apatah lagi jika disejukkan. 

lelaki sejati ~
Saturday, March 31, 2012 | 12:34 PM | 0 gossip

Satu hari , ada seorang gadis sedang berbual-bual dengan ibunya dan bertanya bagaimana memilih lelaki sejati ?

Ibunya menjawab , naaakkkk .....


Lelaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang ,
Tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat disekelilingnya , 
Tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia dihormati di tempat bekerja , 
Tetapi dari bagaimana dia dihormati di rumah ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan , 
Tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang , 
Tetapi dari hati yang ada dibalik tu ...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja , 
Tetapi komitmentnya terhadap wanita yang dicintainya ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya membaca kitab suci , 
Tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca ...


"So , Janganlah sampai Salah Memilih Ya" . muehehe   ♥
  

10 ways says I LOVE YOU !
| 12:31 PM | 0 gossip

Heloww koranngg ! Hyee . hehe.

Ehh , amboih . amboih . kalau pasal CINTA-CINTA ni , cepat je korang erkk.

Huhu.. BEST ke , BERCINTA ?? korang pernah bercinta ke ? Bercinta dengan siapa ? Nak tahu jugakk . hehe . Tak lah . gurau je . Minah kepo betul ! haha .
Bagi siapa yang sedang bercinta tu , kalau korang nak tengok tips2 yang fiqah tulis kan ini . Hayati lah yer. 

Untuk pengetahuan korang semua , mungkin , lepas ni pula , Lyssa akan teruskan pula dengan tips-tips mengenai cinta . Lyssa tahu , ada jugak yang tak berapa minat pasal benda ni semua kan ? Saja suka-suka je Lyssa buat benda ni . Kalau korang tak suka . tak payah ler baca erk ^^

Melalui pembacaan Lyssa , Lyssa nak share sedikit lah dekat korang , 
10 Cara Nak Ucap " I LOVE YOU" ..

:51: Album GambarBeli sebuah album dan korang letakkan gambar korang dengan boy/girl korang tuh. Setiap muka surat , korang letak lah kata-kata yang indah . Baru lah lebih hayati ,and menarik kan ? Cuba lah ^^ Lyssa pun ada buat satu ALBUM CINTA.
hehehe ^_^ . Tapi , my boyfie tak tahu , kalau dia tahu , mesti dia terharu. ohokk . Saja tak nak bagitawu . suprisee ! 
:h:


:60: Sekumtum Bunga
Ini bagi lelaki .. Letakkan sekumtum bunga di hadapan pintu rumahnya di pagi-pagi hari .. Mesti si dia seronok gila bila tengok bunga ada di di depan pintu rumah sebelum pergi keje or kolej . hehe .Walaupun harga sekumtum bunga itu agak murah tetapi nilainya pada si dia amatlah berharga dan lebih berharga daripada harga harta bendanya sendiri . hehe :h:

:54: Message Puzzle
Ini menarik untuk dipraktikkan . Tapi , Lyssa tak buat lah lagi . hehe .Korang buat sebaris ayat cinta.. Kemudian potong kan nya , menjadi puzzle.. Berikan pada si dia untuk mencantumkannya. For sure korang takkan menyesal punya bila lihat reaksinya menyelesaikan puzzle tu. Wah , romantiknya ! :h:


:47: Puisi Romantik
Luahkan cinta korang tu melalui puisi atau madah ciptaan korang sendiri dan berikan kepadanya. Lebih baik lagi korang semburkan lah minyak wangi kesukaannya di atas kertas itu . Cara ini akan mengingatkan si dia pada kamu sentiasa. :h:


:33: Love List
Berikan si dia senarai atau 10 sebab kenapa korang mencintai si dia. Tuliskan dengan ikhlas dan jujur . Sebaiknya , korang hantarkan melalui pos kepadanya. Kalau korang hantarkan sendiri . ia nya tak menunjukkan ianya istimewa . Malah , perkara yang biasa je tuh . hehe . Cuba lah , pasti si dia , akan lebih mencintai diri korang . :h:


:27: Gambar Terbaik
Korang tengok balik gambar-gambar yang korang pernah 'snap' dengan si dia.. then korang carilah gambar yang cantik dan ada kenangan manis . orang Framekan gambar tersebut , dan hadiahkan kepada nya! Pasti si dia suka dan tersenyum melihatnya ! Try lah .hee~~ :h:


:108: Hadiah Buatan Sendiri
Bagi yang ada kelebihan menjahit , bolehlah korang gunakan kelebihan yang korang ada . Korang buatlah skaf untuk si dia .Tak pun , korang beli sapu tangan ke , jahit nama korang dengan si dia . Dan hadiahkan lah kepada nya . Lyssa jamin , pasti dia suka melihatnya . Dan kepada orang lain yang tak tahu menjahit , korang boleh jugak buat kad sendiri yang cantik dan menarik . mesti si dia kagum dengan kamu . Dalam kad itu , boleh lah korang luahkan perasaan cinta kepada si dia . Wahh ! Lyssa lain . Lyssa suka bagi surat dekat boyfiee Lyssa tu . hehe . sampai sekarang , dia masih simpan ! tengok , korang pulak , cubalah dengan cara ini yer. :h:


:81: Kongsi Rahsia
Ok , ini pun menarik . Korang beritahu lah rahsia korang kepada si dia yang tidak pernah korang beritahu pada sesiapa termasuklah mama n papa korang . Si dia pasti akan berasa bangga dan dihargai kerana korang begitu mempercayainya. Dengan cara ini , dia sudah yakin yang korang betul-betul mencintainya! :h:


:74: CD Lagu kegemarannya
Hadiahkan CD lagu kegemarannya . tetapi , biarlah yang berunsurkan cinta . Pasti dia menghayati lirik-lirik lagu yang kamu beri kepada nya . Kata kepada yang lagu itu , amat bererti bagi korang sebab ianya mewakili hati korang untuk si dia . hehe . meanrik kan ? :) :h:


:64: Menonton Wayang
Hehe , biarpun korang bercinta, namun ada jugak citara korang dengan si dia yang berbeza kan ? Apa kata , korang korban kan sedikit , untuk menonton movie kegemarannnya , biarpun korang berkorban , dari situ , si dia akan lebih sayang korang dan mengetahui ,bahawa korang benar-benar mencintainya. dan si dia yakin yang korang boleh mengikut ke mana saja kerana cinta korang tu. Dan lagi satu , bila dah tengok wayang tuh , jangan dibuang pulak tiket wayang tu . kumpul dan simpanalah . satu hari nnti , korang tunjukkan yang korang masih simpan lagi tiket-tiket wayang tu sbg kenangan korang dengan si dia ^^ :h:

for you :)
Saturday, March 17, 2012 | 7:19 PM | 0 gossip


 








I LUV U SAYANG
| 6:26 PM | 0 gossip

hello n hye sume readers hehe da lme da kn fiqah x update entries kt sni kn . hehe . sbenarnye ari ni nk update bkn hape , rse nk2 plak tlis kn , huhuhu  :) .
nk cite ni ari selase ri 2 ad la srang budak ni kn call kite , mule 2 x mlas nk angkt sbb bnyk laa denga cite sal dy yg x elok dpda mulut org kn . kite sume tawu kan mulut org klou cite sumenye mmg x kn elok kn . eh2 sory terpotong line plk kn ! okay smbung blik k , pas dy call 2 , mle fiqah mmg x nk jwab pas 2 ad lah srang nie , nk twu ke sape ? jap2 klou nk twu cer try buat peace lu . alololow sumenye comel kn buat cm 2 . yelah fiqah nk citew laa nie . .
bermulalah kisahnya . . . . 



cm ni CAPITAL H call 2 kali , sian dy plak kn org x angkt call dye . x pla fiqah yg baik hati nie pn call la dye balik , mse nk tkan btang call 2 kn , ad 1 msej msuk " awak , jwab la call sy , sy btul2 rindukn sore awk " , hehe , alolo terharunye bile dye ckp cm 2 kn , fiqah pn call la dye kn . mse call 2 kn , dye kte " awak , sya rndu awk cngt2 n sye cyg awk cngt . sbenanye sy nk mnx maaf sbb slame ni sy dh kcewakan awk , harp awak fham n maafkn sye ea " . huhuhu . pas denga dye ckp cm 2 trus rse sedih + kesian + terharu + sayang + n macam2 laa kn . sbenanya kn wak sy pn mmg nk ckap yg sye ni pn cyg kt awk , tapi sy tkot n malu . .  hahaha {maafkan saya ye , klou sya ni gedik skit , ptang2 nie} haha . .


then , pas 2 tiap2 hari lah kmi mesej . ble dy nk pg mne2 dy msti akn cite kt fiqah dlu , hehe tkot kne mrah lagi la tu . hehe x de laa GURAU je la . .
~BUT I FEEL SO SAD BCOZ 2MORROW LAST U T HERE ~
huhu , mesti korang t'tanya kn knp dy last esk ? hehe . . sbnanya dy x sek kt sini dy sek kt taiping BUDAK PANDAI la ktakan , hehe , but me bukan BODOH  laa tap kurang cerdik jaa . haha ! 
sedih kn , humm kena tnggu cuti sek blan 5 nie plak laa . ERRGGHH ! x sanggup nya rasa . .
hihi , tap x pe awk kite blaja dulu okay ! ingat pesanan awak . hehe 

dah dulu kot reader , nnti ad cite lag fiqah kongsi okay ! bubye korang ! huhu
! ILUVUCYGMUCUK !  <3









Nirwana Band - Sudah Cukup Sudah
Monday, March 12, 2012 | 2:33 PM | 0 gossip


Sofazr Pencinta Terbaik lirik
Sunday, March 11, 2012 | 10:25 PM | 0 gossip


BERMULALAH ESOK ~
| 9:20 PM | 0 gossip





hai , ye esk kn NURLAILAADIRABTRIZALMAN kan nk tidow rmah kite , mesti best kn . . huhu kite sruh dy tido rmah kite sbb dye kn da nk pndah nnti , so x de spe laa tmankan kite , nk main skli . . #alololo jng laa jeles . . klou x knpa wat muka cm 2 ? # haha , perasan kejap . . 

yeah , nanti dya dtang bleh laa ronda2 kn . . haha , kita sruh dy tdo 2 hari , huhu 2 pun kna paksa ! klou x dy nk 1 hari je . . eh x bleh-II . . 1 hari mna ckup kan , . klou 1 hari bek x yah dtang , mnyemak ja kn , . hehe #xdela gurau je# . . 

oke lah nnti fiqah cite lagi ea . . !







Old